Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Brăila, Francisk Chiriac, a declarat că Guvernul Orban trebuie să grăbească procedura de expropriere pentru terenurile pe care se va construi Podul peste Dunăre, care va lega Brăila de Tulcea, în caz contrar există riscul prelungirii termenului contractului de execuţie a lucrării, ceea ce va atrage penalizări.
„Mi-ar fi plăcut ca Guvernul să acţioneze în consecinţa importanţei acestui proiect. Guvernul Orban nu înţelege nici acum că trebuie grăbită procedura de expropriere, pentru a nu risca prelungirea termenului contractului. O prelungire a termenului înseamnă, pe lângă întârzierea lucrărilor, şi alţi bani, pentru că firma va percepe penalizări. Stimate Guvern, nu irosi banul public, mai ales acum, când avem nevoie de bani pentru a lupta cu noul coronavirus”, a scris Francisk Chiriac, marţi, pe contul său de socializare.
Preşedintele CJ Brăila s-a arătat mulţumit de faptul că, deşi în multe sectoare activitatea a fost oprită, pe şantierul Podului peste Dunăre lucrările continuă în ritm alert, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte.
„Lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură sunt în grafic. Se lucrează intens pe ambele maluri ale Dunării, ritmul fiind unul alert atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte. Ceea ce se întâmplă în momentul de faţă pe şantier este impresionant. Cantităţile de tone de fier sunt uriaşe, în blocul de ancoraj sunt 26 de puţuri forate pentru a pompa apa, iar la piciorul podului se lucrează pentru armarea radierului. Sunt impresionat de profesionalismul constructorului, i-am oferit tot suportul meu încă de la început, mă bucură relaţia excepţională de comunicare pe care o avem şi îl asigur încă o dată de toată dispoziţia mea, astfel încât problemele ce ţin de partea locală să le rezolvăm cât mai repede”, a mai spus Chiriac.
Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 m, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 m pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 m şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 m lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 m lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 m fiecare. AGERPRES
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.